Κριτική προσέγγιση του Λεόντιου Πετμεζά για την Αγία Αργυρή της Μαριλένας Φωκά που ξεχώρισε στην εκθεση της ART WAY!!!!!!!.
Για το εργο που ξεχώρησε και ως προσωπογραφία στο Δρώμενο τέχνης και πολιτισμού της Αrt Way στο ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΕΙΟ Πολιτιστικό Κέντρο Ψυχικού ο διακεκριμένος ιστορικός-Θεωρητικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει:
''Με στερεότητα διαπραγμάτευσης και αβρότητα απέναντι στη θεματολογία η αγιογράφος Μαριλένα Φωκά παρεμβαίνει ευρηματικά στην διάρθρωση της άρτιας απόδοσης της Αγίας Αργυρής.
Η κατασκευαστική οντότητα της και η ασίγαστη φλόγα της για την πίστη προβάλει τον ευαίσθητο ψυχισμό του λατρευτικού προσώπου που προστάτευε το μυστήριο του γάμου θέτοντας με παρατακτική οργάνωση στην εικόνα το μεγαλείο της ψυχής της.
Τα συγκροτημένα ιδεογράμματα της καθώς ισορροπούν εξάρουν θαυμαστά τις αρετές της ενώ η προοπτική αγγίζει τη φωτοσκίαση με λιτότητα γραφής . Η αγιογραφία διακρίνεται από την αρμονία των χρωμάτων και του σχεδιασμού που με ρυθμικό τόνο εκπέμπει τη θερμή διάθεση και την αγάπη της δημιουργού προς το θείο στοιχείο.
Η προσπάθεια προσέγγισης της με λεπτομέρεια και απαλότητα εντάσσεται μεθοδικά σε ένα αδιάσπαστο σύνολο από επιμέρους ομογενή θρησκειακά σημεία .
Μοτίβα που μετατρέπουν βαθμιαία την έμπνευση σε συνέχεια της προσήλωσης ενώ σταδιακά και έντεχνα η αγιογραφία καταλήγει με σκηνική οικονομία σε μια σφαιρική ολοκληρωμένη παράσταση .
Σε μια σύλληψη όχι μονοδιάστατη αλλά γεμάτη από τις εντάσεις του ενστίκτου που ενέχει και καταγράφει επάλληλες ζώνες πάθους και ευλάβειας''.
Η κατασκευαστική οντότητα της και η ασίγαστη φλόγα της για την πίστη προβάλει τον ευαίσθητο ψυχισμό του λατρευτικού προσώπου που προστάτευε το μυστήριο του γάμου θέτοντας με παρατακτική οργάνωση στην εικόνα το μεγαλείο της ψυχής της.
Τα συγκροτημένα ιδεογράμματα της καθώς ισορροπούν εξάρουν θαυμαστά τις αρετές της ενώ η προοπτική αγγίζει τη φωτοσκίαση με λιτότητα γραφής . Η αγιογραφία διακρίνεται από την αρμονία των χρωμάτων και του σχεδιασμού που με ρυθμικό τόνο εκπέμπει τη θερμή διάθεση και την αγάπη της δημιουργού προς το θείο στοιχείο.
Η προσπάθεια προσέγγισης της με λεπτομέρεια και απαλότητα εντάσσεται μεθοδικά σε ένα αδιάσπαστο σύνολο από επιμέρους ομογενή θρησκειακά σημεία .
Μοτίβα που μετατρέπουν βαθμιαία την έμπνευση σε συνέχεια της προσήλωσης ενώ σταδιακά και έντεχνα η αγιογραφία καταλήγει με σκηνική οικονομία σε μια σφαιρική ολοκληρωμένη παράσταση .
Σε μια σύλληψη όχι μονοδιάστατη αλλά γεμάτη από τις εντάσεις του ενστίκτου που ενέχει και καταγράφει επάλληλες ζώνες πάθους και ευλάβειας''.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου