ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΡΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ / ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ.
Την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024, ώρα 6 μ.μ.
θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών,
Αγίου Κων/νου και Γερανίου 41, Ομόνοια, Αθήνα,
παρουσίαση του έργου του μέλους της Π.Ε.Λ.,
διακεκριμένου ζωγράφου, ποιητή, θεωρητικού της τέχνης Κώστα Ευαγγελάτου
με τίτλο: Εγκάρσια ρήματα λόγου και τέχνης.
Την εκδήλωση χαιρετίζει η πρόεδρος της Π.Ε.Λ. κ. Αγγελική Ψακή-Κωβαίου.
Ποιήματα του τιμώμενου διαβάζει ο αντιπρόεδρος της Π.Ε.Λ. κ. Ηλίας Παπακωνστανίνου, ποιητής.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος θα αναφερθεί εποπτικά και εξομολογητικά σε σημαντικές φάσεις της πολύχρονης εικαστικής και λογοτεχνικής πορείας του.
Είσοδος ελεύθερη.
--------------------------
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ι. ΚΑΡΑΜΒΑΛΗΣ, Λογοτέχνης, δοκιμιογράφος, βιβλιοκριτικός στο κείμενο του « Ένα φιλιστρίνι στον ολόφωτο πλού του Κώστα Ευαγγελάτου» επισημαίνει:
''Μια διαδρομή πολλών χρόνων στην ποίηση και την τέχνη δεν είναι βέβαια ένα μικρό γεγονός, συνιστά αντίθετα μιαν υπεύθυνη αξονική τομογραφία ποικίλων ροπών, ροών, τάσεων, εντάσεων, του ίδιου του ποιητικού λόγου και συνακόλουθα της εκφραστικής του.Ένα συναξάρι, σημείο συνάντησης στον βωμό του γνήσιου ποιητικού πάθους ή της «ιεράς μανίας» κατά Πλάτωνα, αυτής που κατορθώνει να αποκρυσταλλώνει και να δίνει μορφή και ανάσα στην σμίλη, το κοφτερό εργαλείο του ποιητή και του καλλιτέχνη για να κατεργαστεί στο εργαστήρι της ψυχής του το μοναχικό και απαραβίαστο, το λίθο, το μάρμαρο, το ξύλο, το μέταλλο τούτης της περιπέτειας της ανθρώπινης, που ονομάζουμε ΖΩΗ. Ο Κώστας Ευαγγελάτος πότε με την ποίηση, πότε με το χρώμα εκπυρσοκροτεί με της ψυχής του το σώμα, και το αίμα, με τη «γεωγραφία των αισθήσεων, τη γεωμετρία της φαντασίας», διαιωνίζοντας στην κιβωτό του το νάμα και το φως. Κι’ όλα αυτά «με θεία ισορροπία και ανάλαφρο αποτύπωμα» σε μια σφύζουσα και πάλλουσα γλώσσα, εργαλείο συνείδησης και λυκαυγή παλμό των δρώντων και των δρωμένων. Ο πόνος που γίνεται δύναμη, η πυρίκαυστη λάβα της εγκαυστικής του το σημείο συνάντησης, η οδυνηρή χαρά και η ηδονή της οδύνης που δονεί τον αναγνώστη που κοινωνεί και συλλειτουργεί με τον ίδιο τον ποιητή «μετρώντας το κενό».
Σπαράγματα του έρωτα και της ψυχής, θρύψαλα μνήμες που επανέρχονται, ανεπίδοτα γράμματα και διαπιστώσεις εσωτερικής καύσεως. Ο ποιητής, που «σκανάρει χρόνια ευτυχίας», που σηματοδοτεί τους δικούς του ορίζοντες, που σχηματοποιεί στο προσωπικό του υπολογιστή σε πλήκτρα ζωής τα απύθμενα «ρήματα, επιφωνήματα και χάδια», που καταγράφει την δική του εμπειρία αλλά και μέρος των απομνημονευμάτων του στους θάλαμους των ιδανικών του, που είναι ταυτόχρονα και πικρές αλήθειες και συνιστούν βαθιές ομολογίες μέσα από μιαν ερωτική έξαψη και επιθυμία κι όπου το υδάτινο στοιχείο, παντού παρόν άλλωστε σ’ όλη την ποιητική του πορεία, συμβαδίζει με κοινή πορεία και σηματολόγιο με τον έντονο πόθο, το πάθος και την ακραία αναζήτηση και τέμνει εγκάρσια την ανθρώπινη ύπαρξη και τελικά την ίδια τη ζωή''.
Ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ, Λογοτέχνης,κριτικός λογοτεχνίας και τέχνης έχει αναφέρει μεταξύ άλλων για συλλογή ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΡΗΜΑΤΑ του Κώστα Ευαγγελάτου σε κείμενο του: ''Στην ποιητική αδεία τoυ εμπνευσμένου Κώστα Ευαγγελάτου κυριαρχούν καταστάσεις με παρεμβάσεις που επεκτείνουν ιδεολογικά μια συγκίνηση
που πηγάζει αυθόρμητα από την εσωτερική αναγκαιότητα του. Μας γνωρίζει την λειτουργική αξία της σχηματοποίησης και την αδιάλειπτη
διατύπωση της λεπτομέρειας καθώς αποδίδει με ακρίβεια την ιδιαιτερότητα των χαρακτηριστικών της γραφής και τις ποικίλες καταβολές της συλλήψεων.
Στις σελίδες του βιβλίου ιστορεί την απλότητα και την καθαρότητα του ύφους της σκέψης και τις γραμμές των εναλλαγών . Μεταφέρει στην επιφάνεια το βάθος της ψυχικής διεργασίας και απεικονίζει διαδρομές ιδεογραμμάτων που εμβαθύνουν σε ειρμούς που μεταδίδουν το κατάλληλο κλίμα προς το υπερβατικό. Η τεχνική του έχει στέρεες βάσεις με κωδικοποιημένες εκφράσεις .Η επιλογή και η κατεργασία του υλικού ,η προετοιμασία και το διάλεγμα γίνονται με ιδιαίτερη φροντίδα.Ο ποιητής με εξασφαλισμένη αρτιότητα και αισθητική ποιότητα επιτρέπει στις συλλήψεις του να υπάρχει σαν κεντρικό θέμα ο άνθρωπος ως φύση και θέση''.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου