Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΥ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΦΩΚΑ



Ο ζωγράφος Ντάνυ Μαρτζιώκας,η αγιογράφος  Μαριλένα Φωκά,ο διεθνής εικαστικός Κώστας Ευαγγελάτος και ο  θεωρητικός -ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς



O Γέροντας Χριστοφόρος,ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς,ο συγγραφέας-σκηνοθέτης Πάνος Καλουδάς και η αγιογράφος Μαριλένα Φωκά.

Εγκαινιάστηκε με επιτυχία η έκθεση αγιογραφίας με τίτλο ‘’ Στρατηλάτες του Ουρανού ’’ της εικαστικού –αγιογράφου Μαριλένας Φωκά στο χώρο του Πολεμικού Μουσείου με κεντρικό θέμα, την εικόνα της Αγίας Βαρβάρας, Προστάτιδας του Πυροβολικού.
Μαζί με την Μαριλένα Φωκά  που  παρουσίασε  σαράντα  έργα της στο σημαντικό δρώμενο τεχνης και πολιτισμού συμμετείχαν η εικαστικός  Θάλεια Μαγδαληνού  και η αγιογράφος  Μαίρη Μυρωδιάδου –Μυλωνάκη .Την έκθεση προλόγισαν ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς, ο συγγραφέας Πάνος Καλουδάς και ο Γέροντας Χριστοφόρος. Το εικαστικό δρώμενο της αγιογραφίας πήρε διθυραμβικές κριτικές από το κοινό ,από εκπροσώπους του καλλιτεχνικού χώρου και από γνωστούς ιστορικούς τέχνης, ενώ εκθειάστηκε ιδιαίτερα από τα εντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ της Ελλάδας και του Εξωτερικού.

Πλήθος καλλιτεχνών και φιλότεχνων επισκέφθηκε την έκθεση.



Ο Γέροντας Χριστοφόρος,ο συνθέτης Γιώργος Κριμιζάκης,ο τραγουδιστής Τασος Κουνέλης,ο Λεόντιος Πετμεζάς,η  Μαριλένα Φωκά και ο Πάνος Καλουδάς. 


Ο θεωρητικός –ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς προσεγγίζοντας την έκθεση επισήμανε: 

‘’Η  αγιογραφική συνύπαρξη  των τριών αξιόλογων δημιουργών της Μαριλένας Φωκά ,της Θάλειας Μαγδαληνού και της Μαρίας Μυρωδιάδη-Μυλωνάκη  στηρίζεται στην ρυθμισμένη κατάσταση  της χρωματικής διευθέτησης  και στη σχεδιαστική αποτύπωση που λειτουργούν ευρυματικά σαν κώδικας γραφής στην ολοκληρωμένη αγιογραφική δημιουργία τους.
Με μια  άψογα δομημένη  και απόλυτη κατάθεση η Μαριλένα Φωκά κινείτε ευπρόσδεκτα  και αισθησιακά στην  απόδοση των άγιων μορφών  αναπτύσσοντας συνθέσεις που εκπέμπουν εκπληκτικά την ουσιώδη έκφραση  των θρησκευτικών αναζητήσεων της.



                                   Με την αγιογραφία της Αγίας Βαρβάρας

Υπερασπίζεται  τις συλλήψεις της  με μεγαλείο ,διακριτικότητα, ευλάβεια  και συνέπεια απέναντι στη διάσταση του  θείου στοιχείου.
Κάθε  εργασία της λουσμένη με θερμά και ψυχρά χρωματικά πεδία ακτινογραφεί και αναπαριστά ένα ευγενή συμβολισμό εκλεπτυσμένης κατανυκτικής απόδοσης.
Οι εμπεριστατωμένες εικονογραφήσεις της προβάλουν τη  φύση, αγγίζουν σκηνές  της ζωής και της προσωπικής σφαίρας του εκάστοτε προσώπου  με περίσκεψη , με περίτεχνους τονισμούς που συνδέουν  την αισθαντικότητα με την ιδεογραφική κλίση και την λατρευτική αέναη εντρύφηση  με την απαράμιλλη γνώση του μεγαλείου της πίστης.
Με τις ανάλογες  και απαιτούμενες μεθόδους η τεχνοτροπία που ακολουθεί  στην απεικόνιση  της αγίας Βαρβάρας που τιμάτε διαθέτει πρωτογενείς αποκαλυπτικές  και αποκλειστικές παρεμβάσεις.
Εκθέτοντας στην εικόνα ευπρόσδεκτα και εύληπτα την απόρροια της διάθεσης της να αποτυπώσει μελετημένες απόψεις πάνω στην υπαρξιακή αγωνία ,τη ψυχική περιπέτεια, το ιδιότυπο μαρτύριο και τη συγχώρεση που ενυπάρχει στο  συγκεκριμένο αγιογραφικό  θέμα.
Ο ευαίσθητος τομέας  στα παρόντα εκθέματα  της  με καθοδήγηση διακατέχεται έντονα από  την άριστη προσαρμογή στο αντικείμενο. Με ταχύτητα και ακρίβεια  κάθε  εξασκημένη σύνθεση της έχει συγγενή  αναφορά  πρώτιστα στη  διαφοροποίηση και στη συνέχεια εμπεριέχει τη ρευστότητα  που δημιουργείτε από την απορρόφηση  των πόρων που πραγματεύεται και διακτινίζει.
Το περιεχόμενο και ο τρόπος διεξαγωγής  των δεδομένων της αποτελούν παραμέτρους με ενιαίες κατηγοριοποιήσεις και  ομοιογένειες. Ο τρόπος επιλογής της εκφράζει και  κινητοποιεί εύρυθμα την αισθητηριακή νόηση του θεατή σηματοδοτώντας ισοδύναμες εκφάνσεις. Διαθέτοντας ως δημιουργός οξύτατη παρατηρητικότητα  συνδυασμένη με ενσυνείδητη ευαισθησία  οικειοποιεί  ψυχικές λήψεις που είναι εμπλουτισμένες με θέση και θέαση ενώ έντεχνα αξιοποιεί την τομή της ιδεογραφίας που  ενδυναμώνει τις  διαγώνιες διαδρομές .
Η προοπτική της Μαριλένας Φωκά συνυπάρχει εικαστικά με τις δύο αγιογράφους που συμβάλουν στην παρούσα έκθεση.
Μεταβιβάζει σταδιακά τη πρόσβαση της στην ιχνηλασία της εμβάθυνσης σε   ατελείωτους  ορίζοντες  που εντείνουν τη πρωτοβουλία της για την ανύψωση της κάθε  διαπραγμάτευσης.
Οι μορφικές ιδιαιτερότητες των τριών αγιογράφων τονισμένες με ευκρίνεια  ενέχουν την αλήθεια της αμεσότητας που παρέχεται μέσα από την αναγνώριση της απτότητας και τη σχετικότητα της πρόθεσης .
Η συνολική δημιουργία τους κατέχει το ξεχωριστό επίπεδο που διαθέτει η δύναμη της ατομικότητας. Οι γνήσιες εκρήξεις των χρωμάτων και των σχημάτων που παρατηρούμε εκδηλώνουν μια αφοσίωση προς το ιδεατό της αισθητικής περιήγησης .Το αυθεντικό στοιχείο της εξαίρετης προσέγγισης τους αποδίδεται με τρόπο πουσυνεπικουρεί στην πηγαία έκφραση .
Η Μαριλένα Φωκά με μια ανεξάντλητη αρμονία σε συνδυασμό με τη σχετικότητα της φόρμας επιτρέπει στις σχηματικές  οσμώσεις  της  να προσεγγίζουν αυθύπαρκτες ολοκληρώσεις  με  αφομοιωτική οντότητα .
Η επικοινωνία της με το κοινό εξελίσσεται στη διάρκεια των χρόνων  σε μια συνομιλία που απεικονίζει και κοινωνεί μια διαδικασία με αυθόρμητες εντάσεις, κινήσεις και μορφοποιήσεις .
Πρόκειται για επιτεύγματα καταστάσεων  που εκπέμπουν η  βιωματική - υπαρξιακή υφή και ο συλλογισμός που προδιαθέτουν την επιδέξια εφαρμογή. Η βούληση της υπερακοντιστεί το ατομικό εγώ  και τείνει  να ενωθεί με την συμπαντική νομοτέλεια.
Η Μαριλένα Φωκά ως ζωγράφος της λειτουργικής τέχνης της Ορθοδοξίας, έχει συνείδηση του θεολογικού χαρακτήρα  μέσα στο σχέδιο.
Η κύρια προσφορά της στην εκκλησιαστική τέχνη βασίζεται  στην επίγνωση της διακονίας , στη  σύναξη της ιερουργίας ,στη μοναδική  και αυθεντική έκφραση που αρμόζει στον υψηλό  στόχο. ‘

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΕ ΚΛΙΜΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟΝΕΜHΘΗΚΑΝ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ART WAY ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ART 16.

Η ΓΕΩΡΓΙΑΝΝΑ ΝΤΑΛΑΡΑ ΜΆΓΕΨΕ ΤΟ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟ ΚΟΙΝΟ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ART WAY ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ .