ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ του ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ «ΕΓΚΟΛΠΙΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΣ»
Απόψεις της έκθεσης ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου,
με τίτλο: "Εγκόλπια Απεικονίσματα- Πρόσωπα και Μνήμες"
η οποία θα παρουσιάζεται στη Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa "Ροδόπη",
Μεσολωρά 7 και Βύρωνος στο Αργοστόλι.
Πρόκειται για συλλογή προσωπογραφιών που έχει φιλοτεχνήσει ο καλλιτέχνης
με μοντέλα εκ του φυσικού, αλλά και μορφές που αναδύονται από τη μνήμη του
σε φυσικά και εννοιακά τοπία.
Κύριο χαρακτηριστικό των έργων είναι η άμεση ποιητική εκφραστική τους διάσταση.
Η έκθεση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του πατέρα του Χαρίλαου
και περιλαμβάνει φωτογραφίες και ψηφιακές εκτυπώσεις ντοκουμέντων από το
αρχείο της Villa Ροδόπη.
Ο Ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει σε κριτικό του κείμενο:
συμβολισμοί που σχηματίζονται με λιτές και αδρές γραμμές.
Με μοναδική λεπτομέρεια και απαράμιλλη διάθεση τα αληθινά κομψοτεχνήματα
του τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης, με μια απλότητα που αποκτά
μεγαλείο. Τα οικεία αλλά και τα άγνωστα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς ρόλους και
αναδύονται σε πρωταγωνιστές της εμπεριστατωμένης τεχνοτροπίας του καθώς
αποκτούν διαστάσεις. Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και
εμβληματική συνέχεια.
Ο Ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει σε κριτικό του κείμενο:
'' Σε αυτή την περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων του Κώστα Ευαγγελάτου
εντάσσονται ενότητες με καθαρά υπερρεαλιστικά στοιχεία και σχηματοποιημένες
μορφές της μνήμης που αναφέρονται σε φαντασιακούς τόπους.
εντάσσονται ενότητες με καθαρά υπερρεαλιστικά στοιχεία και σχηματοποιημένες
μορφές της μνήμης που αναφέρονται σε φαντασιακούς τόπους.
Με μικτές τεχνικές δημιουργείται αναμφίβολα μια ονειρική ατμόσφαιρα, ενώ
βαθμιαία και σταδιακά υιοθετείται η αφαιρετική γραφή με έμφαση ωστόσο στον
αστείρευτο δυναμισμό των συνθέσεων και στην λαμπερή χροιά του χρώματος.
Στις σημαντικές συνθέσεις η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη
ζωγραφική δομή της ανάδειξης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μια ουσιαστική
υπόσταση, που υπαγορεύει και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στη διαδρομή της.
βαθμιαία και σταδιακά υιοθετείται η αφαιρετική γραφή με έμφαση ωστόσο στον
αστείρευτο δυναμισμό των συνθέσεων και στην λαμπερή χροιά του χρώματος.
Στις σημαντικές συνθέσεις η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη
ζωγραφική δομή της ανάδειξης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μια ουσιαστική
υπόσταση, που υπαγορεύει και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στη διαδρομή της.
Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει χαρακτηριστικά
στοιχεία που εικονίζονται με πρωτοποριακό ρυθμό ενώ αποκρυπτογραφούν
παρακαταθήκες εξερεύνησης, αρμονικής μαγείας και αισθαντικής σημασίας .
στοιχεία που εικονίζονται με πρωτοποριακό ρυθμό ενώ αποκρυπτογραφούν
παρακαταθήκες εξερεύνησης, αρμονικής μαγείας και αισθαντικής σημασίας .
Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε μνημονικές χαράξεις που με εύληπτη
αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες που
ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης.
Στις σειρές των δημιουργημάτων του Κώστα Ευαγγελάτου εμπεριέχονται αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες που
ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης.
συμβολισμοί που σχηματίζονται με λιτές και αδρές γραμμές.
Με μοναδική λεπτομέρεια και απαράμιλλη διάθεση τα αληθινά κομψοτεχνήματα
του τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης, με μια απλότητα που αποκτά
μεγαλείο. Τα οικεία αλλά και τα άγνωστα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς ρόλους και
αναδύονται σε πρωταγωνιστές της εμπεριστατωμένης τεχνοτροπίας του καθώς
αποκτούν διαστάσεις. Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και
εμβληματική συνέχεια.
Σκιαγραφούν μια συμπερασματική αποτίμηση που αποτελείται από προσωπικές
αναγωγές, καίριες και ουσιαστικές στιγμές με χρονολογική σειρά που λειτουργεί σαν
βιωματικός σπινθήρας με ποικίλες αναφορές που καταδύονταν και καταγράφονται
από χρόνια στο ευρύτερο.
Ο καλλιτέχνης δίνει την ευκαιρία στο φιλότεχνο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα
που επιβάλλει τα ίχνη της ύπαρξής και της παρουσίας μιας διερευνητικής
διαμεσολάβησης.
αναγωγές, καίριες και ουσιαστικές στιγμές με χρονολογική σειρά που λειτουργεί σαν
βιωματικός σπινθήρας με ποικίλες αναφορές που καταδύονταν και καταγράφονται
από χρόνια στο ευρύτερο.
Ο καλλιτέχνης δίνει την ευκαιρία στο φιλότεχνο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα
που επιβάλλει τα ίχνη της ύπαρξής και της παρουσίας μιας διερευνητικής
διαμεσολάβησης.
Ο ιδιότυπος λόγος του ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση των
χαρακτηριστικών προσδίδει υπόσταση στην σχεδιαστική φύση των επιτευγμάτων
του που σίγουρα έχουν βιογραφικό χαρακτήρα.
Περιγράφει θέσεις και θεάσεις που λειτουργούν με κίνηση προς μια διαδικασία
κριτικής επισκόπησης.
χαρακτηριστικών προσδίδει υπόσταση στην σχεδιαστική φύση των επιτευγμάτων
του που σίγουρα έχουν βιογραφικό χαρακτήρα.
Περιγράφει θέσεις και θεάσεις που λειτουργούν με κίνηση προς μια διαδικασία
κριτικής επισκόπησης.
Τίποτα δεν είναι τυποποιημένο η προβλέψιμο στην αυθόρμητη και καθόλου
επιτηδευμένη τεχνοτροπία που ακολουθεί.
Στους πίνακες ο έντονος συναισθηματικός προβληματισμός προκαλεί ερωτήσεις για
τον ίδιο. Αμετάκλητα αποπνέει συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.''
επιτηδευμένη τεχνοτροπία που ακολουθεί.
Στους πίνακες ο έντονος συναισθηματικός προβληματισμός προκαλεί ερωτήσεις για
τον ίδιο. Αμετάκλητα αποπνέει συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.''
ΕΓΚΑΙΝΙΑ Τρίτη 9 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΩΡΑ 8.30μ.μ.
θα προλογίσει ο κ.Τάκης Τόκκας, Πρόεδρος του
Διαπολιτιστικού Κέντρου Ιονίου- Ionian center
και ιδρυτής του Casa-Museo / Οίκος-Μουσείο στον
Καραβόμυλο Κεφαλονιάς.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 9 ΙΟΥΛΙΟΥ- 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019.
Πληροφορίες: 26710 28501, 6944621286.
Είσοδος ελεύθερη.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου