H MAΡΙΛΕΝΑ ΦΩΚΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ''ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ''
Η Παναγία η Γαλακτοτροφούσα της Μαριλένας Φωκά
Οι δύο εκδοχές απόδοσης της Παναγίας της βραβευμένης αγιογράφου Μαριλένας, Φωκά , η Γαλακτοτροφούσα και του Καζάν θα εκτεθούν την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016 στο νέο δρώμενο τέχνης και πολιτισμού που διοργανώνεται από τον Δήμο Αργυρούπολης -Ελληνικού στο χώρο του Πολιτιστικού Συνεδριακού κέντρου
'' Μίκης Θεοδωράκης '' Κύπρου 68 στην Αργυρούπολη.
Στην εκθεση λαμβάνουν μέρος ακόμη 11 αναγνωρισμένοι
αγιογράφοι : η Μαρία Αζουστά, η Γεωργία Αποστολοπούλου,η Κατερίνα Βουρούμη,ο Ιωάννης Γκόκας,η Λίλα Δίδου, η Αθηνά Καραπιπέρη-Νικοθόδη,η Μαρία Καρπούζη,η Ματίνα Σιώκη,η Αγγελική Σκούταρη,ο Μιχαήλ Μιχαλάκης και η Ευγενία Χορηγά.
Η επίβλεψη της έκθεσης έγινε από την εικαστικό-αγιογράφο Ευγενία Χορηγά.
Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 7.00 με συναυλία θρησκευτικής χωροδιακής μουσικής που θα συμβάλει στη δημιουργία ενός κλίματος κατάνυξης για το κοινό.
Ο κορυφαίος Θεωρητικός -Ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει για τις δύο αγιογραφίες της Μαριλένα Φωκά:
'' Μίκης Θεοδωράκης '' Κύπρου 68 στην Αργυρούπολη.
Στην εκθεση λαμβάνουν μέρος ακόμη 11 αναγνωρισμένοι
αγιογράφοι : η Μαρία Αζουστά, η Γεωργία Αποστολοπούλου,η Κατερίνα Βουρούμη,ο Ιωάννης Γκόκας,η Λίλα Δίδου, η Αθηνά Καραπιπέρη-Νικοθόδη,η Μαρία Καρπούζη,η Ματίνα Σιώκη,η Αγγελική Σκούταρη,ο Μιχαήλ Μιχαλάκης και η Ευγενία Χορηγά.
Η επίβλεψη της έκθεσης έγινε από την εικαστικό-αγιογράφο Ευγενία Χορηγά.
Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 7.00 με συναυλία θρησκευτικής χωροδιακής μουσικής που θα συμβάλει στη δημιουργία ενός κλίματος κατάνυξης για το κοινό.
Ο κορυφαίος Θεωρητικός -Ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει για τις δύο αγιογραφίες της Μαριλένα Φωκά:
''Στη τέχνη της Μαριλένας Φωκά συντελείται απόλυτα η αγιογραφική αποκαλυπτική περιπέτεια της αυτογνωσίας που καταλήγει στη παραδείσια ουράνια ευτυχία.
Η παραστατική όσμωση των αγίων μορφών που επιτελεί με απροκάλυπτη αθωότητα εκτός από τη δύναμη της βαρύτητας εμπεριέχει ένα
πλούσιο διάκοσμο με φωτεινό χρώμα και έντονα σχηματισμένο περίγραμμα..
Η θεραπεία που αναδίδουν μέσω της ευλάβειας οι εικόνες ισοδυναμεί με την επίκληση της αρχέτυπης κατανυκτικής αρμονίας, γίνεται το αποτύπωμα του ένθεου ιδανικού , ο αντικατοπτρισμός της αισθητικής τάξης και η κατάδυση εντός .Η δημιουργός εξερευνά τα ανοικτά τοπία της ψυχής,αναζητά την καταγωγική αλήθεια τους .
Εκθέτει στα πρόσωπα τους εκστατικούς κυματισμούς του φωτός και την προοπτική της λεπτομέρειας τονίζοντας την απαλότητα της κίνησης ,την βιωματική συνομιλία,την ενδόμυχη ηρεμία και την εσωτερική φωνή της πίστης.''
Η παραστατική όσμωση των αγίων μορφών που επιτελεί με απροκάλυπτη αθωότητα εκτός από τη δύναμη της βαρύτητας εμπεριέχει ένα
πλούσιο διάκοσμο με φωτεινό χρώμα και έντονα σχηματισμένο περίγραμμα..
Η θεραπεία που αναδίδουν μέσω της ευλάβειας οι εικόνες ισοδυναμεί με την επίκληση της αρχέτυπης κατανυκτικής αρμονίας, γίνεται το αποτύπωμα του ένθεου ιδανικού , ο αντικατοπτρισμός της αισθητικής τάξης και η κατάδυση εντός .Η δημιουργός εξερευνά τα ανοικτά τοπία της ψυχής,αναζητά την καταγωγική αλήθεια τους .
Εκθέτει στα πρόσωπα τους εκστατικούς κυματισμούς του φωτός και την προοπτική της λεπτομέρειας τονίζοντας την απαλότητα της κίνησης ,την βιωματική συνομιλία,την ενδόμυχη ηρεμία και την εσωτερική φωνή της πίστης.''
Η Παναγία του Καζάν της Μαριλένας Φωκά
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου